Indicator | Omschrijving | 2016 | 2017 | 2018 | Streef- cijfer | Streef- cijfer | 2021 |
Amsterdam Lelystad Airport/OMALA | Maximaal rendement uit de aan Lelystad Airport gerelateerde gebiedsontwikkeling | n.v.t. | 0% | 25% | 35% | 50% | 75% |
Uitgifte Lelystad Airport Businesspark | n.v.t. | n.v.t. | 35% | 35% | 50% | 85% | |
Flevokust Haven | Flevokust Haven functioneert zelfstandig op afstand van provincie en gemeente door de oprichting van Havenbedrijf Flevokust | 20% | 70% | 100% | |||
Besluitvorming spoor-aansluiting/overslagperron | 25% | 100% | |||||
Noordelijk Flevoland | De Maritieme Servicehaven is gereed voor ondernemers om hun bedrijfspanden te realiseren: | ||||||
n.v.t. | 90% | 90% | 75% | 100% | V | ||
- aanbesteding afgerond | 25% | 100% | V | ||||
- fysiek gerealiseerd | 10% | 100% | |||||
Uitvoering Regiodeal | 10% | 35% | 80% | ||||
De vorming van het Mobiliteit Infrastructuur Test Centrum (MITC) is in 2023 gerealiseerd: de nieuwe testbaan van RDW in Marknesse is operationeel en er is een krachtig, breed cluster van bedrijven betrokken bij het MITC. De DigiCity op het MITC-terrein biedt ruimte aan bedrijven die zich met innovaties op het vlak van slimme, duurzame en veilige mobiliteit bezighouden. | 10% | 35% | 2023: 100% | ||||
Besluiten over besteding ZZL/NF-gelden | 0% | 42% | 85% | 100% | V | V | |
Economisch Programma | Percentage groeiende vestigingen Flevoland | n.b. | n.b. | 26,1% | > 26,1% | > 26,1% | > 26,1% |
Aantal bedrijven dat gebruik maakt van stimulerings-regelingen* onder het Economisch Programma | n.v.t. | n.v.t. | 62 | > 100 | > 100 | > 100 |
* Voucherregeling en POC-fonds
Beleidsindicatoren BBV
Indicator | Omschrijving | 2016 | 2017 | 2018 | Streef-cijfer 2019 | Streef-cijfer 2020 | 2021 |
Bruto Regionaal Product | Percentage toename van het Bruto Binnenlands Product Flevoland / Bruto regionaal product (BRP) ten opzichte van het voorgaande jaar. | 2,5% | 4,2% | 3,5% | > 0% | > 0% | > 0% |
Werkgelegenheid | Percentage banen ten opzichte van de totale beroepsbevolking. | 72,1% | 71,7% | 72,4% | > 72,4% | > 72,4% | > 72,4% |